Напрям оцінювання «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти»
1.1 Створення комфортних, безпечних, доступних та нешкідливих умов розвитку, виховання, навчання дітей та праці (заклад працює дистанційно під час воєнних дій в країні)
1.1.1. Будівлі, приміщення, споруди, обладнання і територія закладу дошкільної освіти є безпечними, доступними.
В основному територія та приміщення чисті та охайні. На території відсутні колючі дерева, кущі, гриби та рослини з отруйними властивостями, зазначені у відповідному Переліку. Територія ділянки закладу освітлюється у вечірній та нічний час. Щоденно здійснюється огляд території щодо її безпечності для організації освітнього процесу. Територія закладу недоступна для несанкціонованого заїзду транспорту. Приміщення недоступні для сторонніх осіб. У закладі дошкільної освіти забезпечено архітектурну доступність (забезпечено безбар’єрний доступ до території, споруди). Приміщення і територія адаптовані до використання учасниками освітнього процесу, зокрема: туалетні кімнати, групові осередки, в кожній групі є запасний вихід у вигляді сходів. В закладі облаштована ресурсна кімната, що має відповідний розподіл функціональних зон, призначених для всебічного розвитку дітей, для надання індивідуальних та групових психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.
У закладі освіти наявні та використовуються дидактичні засоби для осіб з особливими освітніми потребами. Групові осередки для дітей раннього віку розташовані на першому поверсі. Групові осередки для дітей певного віку ізольовані від решти групових осередків. Облаштовано ігрові майданчики. Вони обладнані альтанками, ігровим обладнанням, що відповідає кількості вікових груп та віковим особливостям здобувачів освіти. Спортивний майданчик оснащений захисним покриттям для попередження травмування дітей та обладнанням для занять з фізичного виховання. Приміщення прибрані, утримуються в чистоті ( заклад працює в дистанційному режимі під час воєнного стану).
Обладнання основних приміщень закладу відповідає зросту та віку дітей. У будівлі і на території закладу дошкільної освіти в основному відсутні ризики травмування учасників освітнього процесу.
1.1.2. Заклад дошкільної освіти забезпечений в переважній більшості приміщеннями з необхідним обладнанням відповідно до типу та профілю закладу. У закладі дошкільної освіти функціонують групові осередки в яких забезпечується перебування дітей та якісна організація освітнього процесу. Всі меблі відповідають зросту та віку дітей. Всі приміщення закладу освіти використовуються раціонально. Основні приміщення закладу дошкільної освіти в основному обладнані відповідно до вимог законодавства та забезпечую реалізацію освітніх програм (з урахуванням типу та профілю закладу).
1.1.3. Працівники закладу дошкільної освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій, в умовах адаптивного карантину пов’язаного з COVID19 і дотримуються їх. Інструктажі/ навчання з працівниками проводяться згідно із законодавством про охорону праці. Учасники освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій та в умовах адаптивного карантину пов’язаного з COVID19.
1.1.4. У закладі дошкільної освіти створені умови для харчування здобувачів дошкільної освіти. Довоєнний час було забезпечено різноманітне, безпечне, корисне та збалансоване харчування, що відповідає потребам усіх здобувачів дошкільної освіти. Переважно дотримувалось виконання норм харчування. Харчування здобувачів дошкільної освіти здійснювалось з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог, сприяло формуванню культурно-гігієнічних навичок здобувачів освіти. Питний режим забезпечено. Переважна більшість батьків були задоволені умовами харчування.
1.1.5. У закладі дошкільної освіти створені умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я здобувачів дошкільної освіти. Здійснюється медичне обслуговування здобувачів дошкільної освіти медичною сестрою, у разі потреби надається домедична допомога. При ускладненні епідемічної ситуації в закладі (окремих групах) переважно вживалися заходи щодо дотримання протиепідемічного режиму. В цілому проводиться санітарно-просвітницька робота з усіма учасниками освітнього процесу з питань здорового способу життя, загартування, раціонального харчування. У закладі дошкільної освіти планується і проводиться фізкультурно-оздоровча робота. Для розвитку рухових якостей здобувачів дошкільної освіти обладнана фізкультурна зала з необхідним спортивним обладнанням та інвентарем. У закладі дошкільної освіти переважно організовано і здійснювався медико-педагогічний контроль за організацією фізичного виховання.
1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації
1.2.1. Заклад дошкільної освіти в переважній більшості планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі. У закладі освіти розроблено та затверджено План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню). Реалізовані заходи із запобігання проявам дискримінації. Керівництво та педагогічні працівники ознайомлені з протидіями булінгу в закладі, ознайомлені з нормативно-правовими документами щодо виявлення ознак булінгу, іншого насильства та запобігання йому. Переважна більшість батьків і педагогічних працівників вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним.
1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору
1.3.1. У закладі дошкільної освіти в переважній більшості створено умови для навчання, реабілітації, соціальної адаптації, інтеграції в суспільство здобувачів дошкільної освіти із особливими освітніми потребами. У закладі освіти забезпечувалася корекційна спрямованість освітнього процесу на основі єдності, співпраці педагогічного колективу з сім’єю. Налагоджено роботу з питань навчання дітей з особливими освітніми потребами (створення команди психолого-педагогічного супроводу).
1.3.2. Заклад дошкільної освіти взаємодіяв із батьками здобувачів дошкільної освіти із особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру № 1, залучав їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття дошкільної освіти (у разі наявності здобувачів освіти з особливими освітніми потребами). До розроблення індивідуальної програми розвитку відповідно рівнів підтримки дітей з ООП залучалися батьки. Асистенти вихователя допомагають в організації освітнього процесу, співпрацюють та залучають дітей з особливими освітніми потребами до різних видів діяльності.
1.3.3. Освітнє середовище закладу дошкільної освіти в переважній більшості забезпечує реалізацію завдань програми та мотивує здобувачів дошкільної освіти до оволодіння різними видами компетенцій. У закладі освіти формуються навички здорового способу життя та екологічно доцільної поведінки у здобувачів дошкільної освіти в освітньому процесі. У закладі дошкільної освіти в основному створено предметно-просторове розвивальне середовище, що відповідає в переважній більшості віковим особливостям та сприяє формуванню у них різних видів компетенцій здобувачів дошкільної освіти. Добір іграшок, посібників та обладнання для формування й облаштування безпечного розвивального освітнього середовища у закладі дошкільної освіти переважній більшості відповідає вимогам. Для занять з використанням комп’ютерів та технічних засобів навчання у закладі дошкільної освіти умови нестворені. Заняття з використанням електронних технічних засобів (1 телевізор в музичній залі та в групі № 4) навчання із здобувачами дошкільної освіти проводяться у разі згоди батьків та за відповідними освітніми програмами з дотриманням санітарно-гігієнічних норм.
Аналіз осередків з національно-патріотичного виховання показав, що всі вони розміщені у світлому, зручному для огляду місті, візуально відокремлені від ігрових центрів. В куточках розміщений герб, прапор, народознавчі куточки, де зібраний матеріал: народна іграшка, посуд, українські рушники, елементи українського одягу, українська вишивка, в наявності художня література українських письменників та поетів тощо. Особливо заслуговує на увагу естетичність оформлення національного куточка у групі № 4, 13, 11,14,16 та їх добірка ігор патріотичного змісту – «Державні символи України», «Народне вбрання», «Рідна Україна», лото «Моя країна» тощо.
Освітнє середовище і закладу і території мотивує здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними уміннями, ведення здорового способу життя.
Рівні оцінювання за вимогами
1.1. Створення належних, безпечних, доступних умов розвитку, виховання, навчання та праці – достатній ( 48:17=2,82)
1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь яких форм насильства та дискримінації – достатній (90:3=3)
1.3. Формування інклюзивного, безпечного, розвивального та мотивуючого освітнього процесу – високий ( 21:6=3,7)
Потреби в удосконаленні освітнього середовища: – облаштування на території закладу куточка «Дорожнього руху»; поповнення спортивного інвентаря для занять фізкультурою.