Концептуальні проєкти реалізації стратегічних цілей КЗ «ДНЗ № 46 ВМР». Витяг з Програми розвитку ЗДО на 2023-2028роки

Витяг з Програми розвитку ЗДО на 2023-2028роки

Концептуальні проєкти

реалізації стратегічних цілей КЗ «ДНЗ № 46 ВМР»

Комплексна проєктна програма ЗДО складається з розділів, що відповідають розділам стратегічного аналізу. Таким чином, на 2023-2028 роки колективом закладу запущено чотири важливих для його розвитку стратегічних проєкти, кожному з яких буде надаватися пріоритетного значення у тому чи іншому навчальному році.

Тема проєкту

Термін реалізації

Фінансування

Проєкт 1

«Умови якісної організації освітніх та управлінських процесів (освітнє середовище)»

2023/2024 навчальний рік

Проєкт 2

«Здобувачі дошкільної освіти. Освітній процес та компетентність дітей»

2024/2025 навчальний рік

Проєкт 3

Фахова діяльність педагогічних працівників»

2025/2026 навчальний рік

Проєкт 4

«Система та процеси управління»

2026/2027 навчальний рік

Комплексне самооцінювання діяльності ЗДО

2027/2028 навчальний рік

У 2027/2028 навчальному році буде знову проводитися комплексне самооцінювання діяльності ЗДО за усіма 4-ма напрямами, визначеними у Положенні про внутрішню систему забезпечення якості освіти у Квасилівському закладі дошкільної освіти (ясла-садок) Рівненської міської ради (схваленому педагогічною радою Протокол № 4 від 16.03.2021, затверджено наказом керівника від 17.03.2021 № 12 о/д).

 

 

 

 

 

 

 

ПРОЄКТ 3

«Фахова діяльність педагогічних працівників»

Мета проєктузміцнення кадрового потенціалу закладу дошкільної освіти, створення сучасного науково-методичного простору та формування системи методичної роботи, яка сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників, підготовці та підтримці компетентного педагога ЗДО.

Завдання проєкту:

  • створити сприятливі умови для підвищення професійного рівня, педагогічної майстерності, творчої ініціативи та самовдосконалення педагогічних працівників;

  • забезпечити цілеспрямований науково-методичний супровід і прогнозування професійного розвитку педагогічних кадрів з наданням методичної допомоги, у тому числі Центром професійного розвитку педагогічних працівників Рівненської міської ради, щодо організації освітньої роботи з дошкільниками;

  • зміцнити навчально-методичне та навчально-дидактичне забезпечення освітнього процесу в ЗДО;

  • сприяти оволодінню педагогами інноваційними методиками, технологіями, у тому числі ІКТ; вивченню перспективного педагогічного досвіду та програм; участі педагогічних працівників у розробці авторських програм, навчальних посібників (схвалених\затверджених педагогічною радою); втіленню освітніх проєктів з метою підвищення ефективності освітнього процесу;

  • оптимізувати використання компетентнісного, діяльнісного, особистісно орієнтованого, інтегрованого підходів до навчання та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів дошкільної освіти;

  • створити умови для самоосвітньої діяльності кожного педагога та висвітлення/оприлюднення результатів його самоосвіти (власних освітніх ресурсів) – досвіду роботи, методичної розробки, статті, презентації, блогу, вебсайту тощо;

  • забезпечити дотримання політики академічної доброчесності під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності;

  • удосконалювати форми партнерської взаємодії з батьками здобувачів дошкільної освіти.

Пріоритети проєкту:

  • ефективність науково-методичної роботи у ЗДО;

  • підвищення професійного та фахового рівнів педагогічних працівників;

  • партнерська взаємодія з усіма учасниками освітнього процесу;

  • самоаналіз самоосвітньої та професійної діяльності.

Заходи з реалізації проєкту 3

з/п

Зміст заходів

Термін виконання

Відповідальні

Примітка

про виконання

Ефективність планування освітньої діяльності та якість організації освітнього процесу

1.

Створити та періодично оновлювати Номенклатуру справ педагогічних працівників з переліком обов’язкової докумен-тації, за ведення і зберігання якої вони відповідають.

2025-2026 та щорічно

Завідувач, вихователь-методист

2.

Створити/поповнити картотеку зразків сучасних форм та видів календарно-перспективного планування освітнього процесу з дітьми раннього та дошкільного віку.

Вересень

2025-2026

Вихователь-методист

3.

Скласти методичні рекомендації для педагогічних працівників «Сучасні вимоги до планування освітньої діяльності в ЗДО з урахуванням воєнного стану».

Вересень 2025-2026

Вихователь-методист

4.

Дотримуватися вимог до перспективно-календарного планування освітнього процесу у різних вікових групах та методичних рекомендацій щодо особливостей організації діяльності закладів дошкільної освіти у новому навчальному році.

2023-2028

Педагогічні працівники

5.

Створити пам’ятки для вихователів та батьків дітей різних вікових категорій «Вікові, фізіологічні та психологічні особливості дітей 3-го (4-го, 5-го, 6-го) року життя»

Вересень 2025-2026

Практичний психолог, вихователі усіх вікових груп

6.

Провести контроль результатив-ності застосовування сучасних технологій та методик в освітньому процесі, спрямованих на оволодіння здобувачами дошкільної освіти ключовими компетентностями та наскрізними уміннями.

2025-2026

Педагогічні працівники

7.

Забезпечити психолого-педагогічний супровід здобувачів дошкільної освіти з ООП.

Постійно

Практичний психолог,

педагогічні працівники

8.

Створити/збагатити на допомогу педагогічним працівникам картотеку інноваційних педагогічних технологій для реалізації завдань БКДО та освітньої програми ЗДО.

2025-2026

Вихователь-методист, педагогічні працівники

9.

Сприяти активному використанню в освітньому процесі з дошкільниками інтерактивних методів.

2023-2028

Вихователь-методист, педагогічні працівники

10.

Поповнити картотеку інтерактивних методів (ігор та вправ) для освітньої роботи з дошкільниками.

2025-2026

Вихователь-методист

11.

Сприяти створенню та використанню в педагогічній діяльності власних освітніх ресурсів (методичні розробки, презентації, статті, обмін досвідом, вебсайти тощо), друкуванню та оприлюдненню власних методичних розробок.

2023-2028

Завідувач, вихователь-методист, педагогічні працівники

12.

Сприяти подальшому упровадженню ІКТ в освітньому процесі. Провести повторне анкетування педагогів з метою визначення рівня їх ІКТ-компетентності та надання конструктивних пропозицій.

2025-2026

Завідувач, вихователь-методист

13.

Розробити/оновити дієвий інструментарій для об’єктивного оцінювання рівня професійної компетентності вихователів щодо якості планування освітньої роботи з дітьми (Карту оцінювання планів освітньої роботи).

2025-2026

Вихователь-методист

Підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності

1.

Сприяти підвищенню рівня професійної майстерності педагогічних працівників через різні види, форми і напрямки підвищення кваліфікації.

2023-2028

Завідувач, вихователь-методист

2.

Вивчити документацію педагогічних працівників з підвищення рівня їх професійної діяльності у різних видах, формах і напрямках підвищення кваліфікації. Внести щоденник з підвищення професійного рівня педагога до номенклатури справ як обов’язкову документацію.

2023-2028

Завідувач, вихователь-методист, педагогічні працівники

3.

Розробити стратегію власного професійного розвитку відповідно до Професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти», «Практичний психолог закладу дошкільної освіти».

Щорічно

Педагогічні працівники, практичний психолог

4.

Забезпечити роботу робочої групи з проблеми «ІКТ у професійній діяльності педагога»

2025-2026

Вихователь-методист

5.

Провести моніторинг якості професійної ІК-компетентності педагогів ЗДО (анкетування, введення діагностичних карт, тестування).

2025-2026

Завідувач, вихователь-методист

6.

Сприяти забезпеченню закладу освіти кадрами з фаховою освітою; заповнити вакансії.

2025-2026

Завідувач

7.

Проводити атестацію педагогів, як форму виявлення рівня кваліфікації, що спонукає до професійного вдосконалення.

2023- 2028

Завідувач, вихователь-методист

8.

Проводити систему заходів, спрямованих на комплексне об’єктивне оцінювання педаго-гічної діяльності педагогічних працівників в атестаційний період:

  • розгляд матеріалів з досліджуваної проблеми самоосвіти (досвіду роботи);

  • вивчення ділової документації;

  • порівняльний аналіз результатів освітньої діяльності упродовж усього періоду від попередньої атестації;

  • відвідування освітнього процесу, організованого педагогом, який атестується;

  • вивчення думки колег та батьків тощо.

2023-2028

Завідувач, вихователь-методист

9.

Надавати методичну та консультативну допомогу педагогічним працівникам, які атестуються, у здійсненні об’єктивного самоаналізу професійної діяльності щодо:

  • раціональної організації предметно-просторового розвивального середовища для здобувачів дошкільної освіти;

  • планування освітньої діяльності;

  • організації та проведення освітнього процесу;

  • організації діяльності дітей, їх емоційного благополуччя в умовах організованої та самостійної діяльності;

  • особистісних якостей;

  • партнерської взаємодії з батьками вихованців;

  • науково-методичного забезпе-чення освітньої діяльності;

  • самоосвіти та підвищення професійного рівня;

  • вивчення та впровадження інноваційних педагогічних технологій, у тому числі ІКТ-технологій та ін.

2023-2028

Завідувач, вихователь-методист

10.

Спонукати педагогів до отримання повної вищої фахової освіти.

2023- 2028

Завідувач

11.

Брати участь у професійних конкурсах серед педагогічних працівників ЗДО. Провести конкурс серед вихователів «Майстри своєї справи» (за матеріалами професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти»)

2025-2026

Завідувач, вихователь-методист,

вихователі

12.

Вести циклограму участі педагогічних працівників у різних формах методичної роботи у ЗДО та професійних спільнот у м. Рівне.

2023-2028

Вихователь-методист

13.

Мотивувати педагогічних працівників до якісного виконання професійних обов’язків, самовдосконалення та здійснення методичної, інноваційної, дослідно-експериментальної роботи через систему морального та матеріального заохочення.

2023-2028

Завідувач, вихователь-методист

Партнерська взаємодія з батьками, працівниками ЗДО

1.

Удосконалювати форми партнерської взаємодії та конструктивної комунікації (в режимі онлайн/офлайн) з батьками вихованців на принципах взаємоповаги, взаємодовіри, взаєморозуміння, співпраці.

2025-2026

Завідувач, вихователь-методист, педагогічні працівники

2.

Забезпечити ефективну роботу Консультативного центру для батьків, або законних представників дитини, та дітей, які не відвідують ЗДО.

2023-2028

Завідувач, вихователь-методист, педагогічні працівники

3.

Провести звіти педагогів про свою діяльність у Консультативному центрі для батьків.

2025-2026

Завідувач, вихователь-методист, педагогічні працівники

4.

Запроваджувати педагогіку партнерства та практику педагогічного наставництва у роботі з педагогами-початківцями зі стажем до 3-х років, інші сучасні форми професійної співпраці.

2023-2028

Завідувач, вихователь-методист

5.

Надавати методичну підтримку колегам та обмінюватися досвідом роботи (педагогічні ради, семінари-практикуми, майстер-класи, наставництво).

2023-2028

Вихователь-методист, педагогічні працівники

6.

Організувати педагогічний аукціон (форма творчого «продажу/купівлі» певних ідей, думок, винаходів, проєктів, методичних розробок) серед педагогічних працівників закладу з метою пошуку ефективних форм та творчого підходу до вирішення актуальних проблем освітнього процесу з дошкільниками, підтримки новаторства та винахідництва педагогів.

2023-2028

Завідувач, вихователь-методист, педагогічні працівники

7.

Оприлюднювати:

– правила поведінки учасників освітнього процесу щодо дотримання етичних норм, поваги до гідності, прав і свобод людини;

– основні заходи із запобігання булінгу, іншому насильству у ЗДО та в сім’ї.

Щорічно

Вихователь-методист, практичний психолог

8.

Організовувати ефективну роботу психологічної служби, у тому числі для психологічного супроводу учасників освітнього процесу, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу, іншого насильства.

2022-2027

Завідувач, практичний психолог

Методичне забезпечення закладу дошкільної освіти

1.

Спрямувати діяльність методичного кабінету на реалізацію стратегічних завдань закладу, підвищення якості освітнього процесу та професійної компетентності педагогів, надання їм методичної допомоги.

2023-2028

Вихователь-методист

2.

Створювати умови для систематичного поповнення та використання педагогічними працівниками фонду методичної літератури, дидактичних матеріалів та інтернетресурсу методичного кабінету.

Постійно

Вихователь-методист

3.

Систематично оновлювати навчально-методичне забезпе-чення освітнього процесу.

Щорічно

Вихователь-методист

4.

На допомогу педагогічним працівникам в організації освітнього процесу вести каталог новинок методичної літератури, навчально-дидактичних посібників, фахової преси.

2023-2028

Вихователь-методист

5.

Впроваджувати систему інтер-активних методичних заходів, спрямованих на розвиток профе-сійної компетентності та творчого потенціалу педагогіч-них працівників.

2023-2028

Вихователь-методист, педагогічні працівники

6.

Поповнити картотеку сучасних інтерактивних форм методичної роботи з педагогами.

2025-2026

Вихователь-методист

7.

Забезпечувати ефективну роботу науково-практичного семінару з реалізації освітнього напряму «Гра дитини» та активну участь у них педагогів.

2025-2026

Вихователь-методист

8.

Вивчати, узагальнювати та поширювати перспективний досвід педагогів ЗДО, матеріали висвітлювати у засобах масової інформації.

2023-2028

Вихователь-методист

9.

Забезпечувати наступність дошкільної та початкової освіти. Скласти Угоду про співпрацю зі школою та відповідний план заходів.

Щорічно

Завідувач, вихователь-методист

10.

Ознайомлювати педагогічний колектив ЗДО з освітніми програмами та технологіями навчання початкової школи, змістовими складовими освітнього процесу в ЗДО та початковій школі.

Щорічно

Вихователь-методист

11.

Забезпечити функціонування вебсайту Квасилівського ЗДО, доступність, відкритість та прозорість діяльності методичної служби ЗДО, спрямованої на:

  • надання методичної, практичної та консультативної допомоги в організації сучасного освітнього простору для здобувачів дошкільної освіти;

  • популяризацію діяльності ЗДО;

  • формування та поширення позитивного іміджу Квасилівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок).

Постійно

Завідувач, вихователь-методист

12.

Забезпечувати змістове наповнення сайту ЗДО авторськими методичними розробками педагогів.

2023-2028

Завідувач, вихователь-методист

13.

Провести звіт педагогів за результатами обміну досвідом роботи з актуальних проблем з використанням можливостей сайту ЗДО.

2025-2026

Завідувач, вихователь-методист

14.

Заслухати звіт про діяльність методичного кабінету на педагогічній раді/виробничій раді ЗДО.

2025-2026

Вихователь-методист

Очікувані результати від реалізації проєкту 3:

  • покращення умов для підвищення науково-теоретичної, методичної та психологічної підготовки педагогічних працівників, їх професійного рівня;

  • 100% оволодіння педагогами комп’ютером та активне використання ІКТ у професійній діяльності;

  • удосконалення знань педагогів про інноваційні методики та технології;

  • позитивні зміни у якісному складі педагогічних кадрів;

  • відсутність яскравих проявів професійного вигорання педагогічних працівників;

  • поширення кращого перспективного педагогічного досвіду за межі освітнього простору закладу; забезпечення умов для видавничої діяльності педагогічних працівників.