Витяг з Програми розвитку ЗДО на 2023-2028роки
Концептуальні проєкти
реалізації стратегічних цілей КЗ «ДНЗ № 46 ВМР»
Комплексна проєктна програма ЗДО складається з розділів, що відповідають розділам стратегічного аналізу. Таким чином, на 2023-2028 роки колективом закладу запущено чотири важливих для його розвитку стратегічних проєкти, кожному з яких буде надаватися пріоритетного значення у тому чи іншому навчальному році.
Тема проєкту |
Термін реалізації |
Фінансування |
Проєкт 1 «Умови якісної організації освітніх та управлінських процесів (освітнє середовище)» |
2023/2024 навчальний рік |
|
Проєкт 2 «Здобувачі дошкільної освіти. Освітній процес та компетентність дітей» |
2024/2025 навчальний рік |
|
Проєкт 3 Фахова діяльність педагогічних працівників» |
2025/2026 навчальний рік |
|
Проєкт 4 «Система та процеси управління» |
2026/2027 навчальний рік |
|
Комплексне самооцінювання діяльності ЗДО |
2027/2028 навчальний рік |
У 2027/2028 навчальному році буде знову проводитися комплексне самооцінювання діяльності ЗДО за усіма 4-ма напрямами, визначеними у Положенні про внутрішню систему забезпечення якості освіти у Квасилівському закладі дошкільної освіти (ясла-садок) Рівненської міської ради (схваленому педагогічною радою Протокол № 4 від 16.03.2021, затверджено наказом керівника від 17.03.2021 № 12 о/д).
ПРОЄКТ 3
«Фахова діяльність педагогічних працівників»
Мета проєкту – зміцнення кадрового потенціалу закладу дошкільної освіти, створення сучасного науково-методичного простору та формування системи методичної роботи, яка сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників, підготовці та підтримці компетентного педагога ЗДО.
-
створити сприятливі умови для підвищення професійного рівня, педагогічної майстерності, творчої ініціативи та самовдосконалення педагогічних працівників;
-
забезпечити цілеспрямований науково-методичний супровід і прогнозування професійного розвитку педагогічних кадрів з наданням методичної допомоги, у тому числі Центром професійного розвитку педагогічних працівників Рівненської міської ради, щодо організації освітньої роботи з дошкільниками;
-
зміцнити навчально-методичне та навчально-дидактичне забезпечення освітнього процесу в ЗДО;
-
сприяти оволодінню педагогами інноваційними методиками, технологіями, у тому числі ІКТ; вивченню перспективного педагогічного досвіду та програм; участі педагогічних працівників у розробці авторських програм, навчальних посібників (схвалених\затверджених педагогічною радою); втіленню освітніх проєктів з метою підвищення ефективності освітнього процесу;
-
оптимізувати використання компетентнісного, діяльнісного, особистісно орієнтованого, інтегрованого підходів до навчання та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів дошкільної освіти;
-
створити умови для самоосвітньої діяльності кожного педагога та висвітлення/оприлюднення результатів його самоосвіти (власних освітніх ресурсів) – досвіду роботи, методичної розробки, статті, презентації, блогу, вебсайту тощо;
-
забезпечити дотримання політики академічної доброчесності під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності;
-
удосконалювати форми партнерської взаємодії з батьками здобувачів дошкільної освіти.
Пріоритети проєкту:
-
ефективність науково-методичної роботи у ЗДО;
-
підвищення професійного та фахового рівнів педагогічних працівників;
-
партнерська взаємодія з усіма учасниками освітнього процесу;
-
самоаналіз самоосвітньої та професійної діяльності.
№ з/п |
Зміст заходів |
Термін виконання |
Відповідальні |
Примітка про виконання |
Ефективність планування освітньої діяльності та якість організації освітнього процесу |
||||
1. |
Створити та періодично оновлювати Номенклатуру справ педагогічних працівників з переліком обов’язкової докумен-тації, за ведення і зберігання якої вони відповідають. |
2025-2026 та щорічно |
Завідувач, вихователь-методист |
|
2. |
Створити/поповнити картотеку зразків сучасних форм та видів календарно-перспективного планування освітнього процесу з дітьми раннього та дошкільного віку. |
Вересень 2025-2026
|
Вихователь-методист |
|
3. |
Скласти методичні рекомендації для педагогічних працівників «Сучасні вимоги до планування освітньої діяльності в ЗДО з урахуванням воєнного стану». |
Вересень 2025-2026 |
Вихователь-методист |
|
4. |
Дотримуватися вимог до перспективно-календарного планування освітнього процесу у різних вікових групах та методичних рекомендацій щодо особливостей організації діяльності закладів дошкільної освіти у новому навчальному році. |
2023-2028 |
Педагогічні працівники |
|
5. |
Створити пам’ятки для вихователів та батьків дітей різних вікових категорій «Вікові, фізіологічні та психологічні особливості дітей 3-го (4-го, 5-го, 6-го) року життя» |
Вересень 2025-2026 |
Практичний психолог, вихователі усіх вікових груп |
|
6. |
Провести контроль результатив-ності застосовування сучасних технологій та методик в освітньому процесі, спрямованих на оволодіння здобувачами дошкільної освіти ключовими компетентностями та наскрізними уміннями. |
2025-2026
|
Педагогічні працівники |
|
7. |
Забезпечити психолого-педагогічний супровід здобувачів дошкільної освіти з ООП. |
Постійно |
Практичний психолог, педагогічні працівники |
|
8. |
Створити/збагатити на допомогу педагогічним працівникам картотеку інноваційних педагогічних технологій для реалізації завдань БКДО та освітньої програми ЗДО. |
2025-2026 |
Вихователь-методист, педагогічні працівники |
|
9. |
Сприяти активному використанню в освітньому процесі з дошкільниками інтерактивних методів. |
2023-2028 |
Вихователь-методист, педагогічні працівники |
|
10. |
Поповнити картотеку інтерактивних методів (ігор та вправ) для освітньої роботи з дошкільниками. |
2025-2026 |
Вихователь-методист |
|
11. |
Сприяти створенню та використанню в педагогічній діяльності власних освітніх ресурсів (методичні розробки, презентації, статті, обмін досвідом, вебсайти тощо), друкуванню та оприлюдненню власних методичних розробок. |
2023-2028
|
Завідувач, вихователь-методист, педагогічні працівники |
|
12. |
Сприяти подальшому упровадженню ІКТ в освітньому процесі. Провести повторне анкетування педагогів з метою визначення рівня їх ІКТ-компетентності та надання конструктивних пропозицій. |
2025-2026 |
Завідувач, вихователь-методист |
|
13. |
Розробити/оновити дієвий інструментарій для об’єктивного оцінювання рівня професійної компетентності вихователів щодо якості планування освітньої роботи з дітьми (Карту оцінювання планів освітньої роботи). |
2025-2026 |
Вихователь-методист |
|
Підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності |
||||
1. |
Сприяти підвищенню рівня професійної майстерності педагогічних працівників через різні види, форми і напрямки підвищення кваліфікації. |
2023-2028 |
Завідувач, вихователь-методист |
|
2. |
Вивчити документацію педагогічних працівників з підвищення рівня їх професійної діяльності у різних видах, формах і напрямках підвищення кваліфікації. Внести щоденник з підвищення професійного рівня педагога до номенклатури справ як обов’язкову документацію. |
2023-2028 |
Завідувач, вихователь-методист, педагогічні працівники |
|
3. |
Розробити стратегію власного професійного розвитку відповідно до Професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти», «Практичний психолог закладу дошкільної освіти». |
Щорічно |
Педагогічні працівники, практичний психолог |
|
4. |
Забезпечити роботу робочої групи з проблеми «ІКТ у професійній діяльності педагога» |
2025-2026 |
Вихователь-методист |
|
5. |
Провести моніторинг якості професійної ІК-компетентності педагогів ЗДО (анкетування, введення діагностичних карт, тестування). |
2025-2026 |
Завідувач, вихователь-методист |
|
6. |
Сприяти забезпеченню закладу освіти кадрами з фаховою освітою; заповнити вакансії. |
2025-2026 |
Завідувач |
|
7. |
Проводити атестацію педагогів, як форму виявлення рівня кваліфікації, що спонукає до професійного вдосконалення. |
2023- 2028 |
Завідувач, вихователь-методист |
|
8. |
Проводити систему заходів, спрямованих на комплексне об’єктивне оцінювання педаго-гічної діяльності педагогічних працівників в атестаційний період:
|
2023-2028 |
Завідувач, вихователь-методист |
|
9. |
Надавати методичну та консультативну допомогу педагогічним працівникам, які атестуються, у здійсненні об’єктивного самоаналізу професійної діяльності щодо:
|
2023-2028 |
Завідувач, вихователь-методист |
|
10. |
Спонукати педагогів до отримання повної вищої фахової освіти. |
2023- 2028 |
Завідувач |
|
11. |
Брати участь у професійних конкурсах серед педагогічних працівників ЗДО. Провести конкурс серед вихователів «Майстри своєї справи» (за матеріалами професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти») |
2025-2026 |
Завідувач, вихователь-методист, вихователі |
|
12. |
Вести циклограму участі педагогічних працівників у різних формах методичної роботи у ЗДО та професійних спільнот у м. Рівне. |
2023-2028 |
Вихователь-методист |
|
13. |
Мотивувати педагогічних працівників до якісного виконання професійних обов’язків, самовдосконалення та здійснення методичної, інноваційної, дослідно-експериментальної роботи через систему морального та матеріального заохочення. |
2023-2028 |
Завідувач, вихователь-методист |
|
Партнерська взаємодія з батьками, працівниками ЗДО |
||||
1. |
Удосконалювати форми партнерської взаємодії та конструктивної комунікації (в режимі онлайн/офлайн) з батьками вихованців на принципах взаємоповаги, взаємодовіри, взаєморозуміння, співпраці. |
2025-2026 |
Завідувач, вихователь-методист, педагогічні працівники |
|
2. |
Забезпечити ефективну роботу Консультативного центру для батьків, або законних представників дитини, та дітей, які не відвідують ЗДО. |
2023-2028 |
Завідувач, вихователь-методист, педагогічні працівники |
|
3. |
Провести звіти педагогів про свою діяльність у Консультативному центрі для батьків. |
2025-2026 |
Завідувач, вихователь-методист, педагогічні працівники |
|
4. |
Запроваджувати педагогіку партнерства та практику педагогічного наставництва у роботі з педагогами-початківцями зі стажем до 3-х років, інші сучасні форми професійної співпраці. |
2023-2028 |
Завідувач, вихователь-методист |
|
5. |
Надавати методичну підтримку колегам та обмінюватися досвідом роботи (педагогічні ради, семінари-практикуми, майстер-класи, наставництво). |
2023-2028 |
Вихователь-методист, педагогічні працівники |
|
6. |
Організувати педагогічний аукціон (форма творчого «продажу/купівлі» певних ідей, думок, винаходів, проєктів, методичних розробок) серед педагогічних працівників закладу з метою пошуку ефективних форм та творчого підходу до вирішення актуальних проблем освітнього процесу з дошкільниками, підтримки новаторства та винахідництва педагогів. |
2023-2028 |
Завідувач, вихователь-методист, педагогічні працівники |
|
7. |
Оприлюднювати: – правила поведінки учасників освітнього процесу щодо дотримання етичних норм, поваги до гідності, прав і свобод людини; – основні заходи із запобігання булінгу, іншому насильству у ЗДО та в сім’ї. |
Щорічно |
Вихователь-методист, практичний психолог |
|
8. |
Організовувати ефективну роботу психологічної служби, у тому числі для психологічного супроводу учасників освітнього процесу, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу, іншого насильства. |
2022-2027 |
Завідувач, практичний психолог |
|
Методичне забезпечення закладу дошкільної освіти |
||||
1. |
Спрямувати діяльність методичного кабінету на реалізацію стратегічних завдань закладу, підвищення якості освітнього процесу та професійної компетентності педагогів, надання їм методичної допомоги. |
2023-2028 |
Вихователь-методист |
|
2. |
Створювати умови для систематичного поповнення та використання педагогічними працівниками фонду методичної літератури, дидактичних матеріалів та інтернетресурсу методичного кабінету. |
Постійно |
Вихователь-методист |
|
3. |
Систематично оновлювати навчально-методичне забезпе-чення освітнього процесу. |
Щорічно |
Вихователь-методист |
|
4. |
На допомогу педагогічним працівникам в організації освітнього процесу вести каталог новинок методичної літератури, навчально-дидактичних посібників, фахової преси. |
2023-2028 |
Вихователь-методист |
|
5. |
Впроваджувати систему інтер-активних методичних заходів, спрямованих на розвиток профе-сійної компетентності та творчого потенціалу педагогіч-них працівників. |
2023-2028 |
Вихователь-методист, педагогічні працівники |
|
6. |
Поповнити картотеку сучасних інтерактивних форм методичної роботи з педагогами. |
2025-2026 |
Вихователь-методист |
|
7. |
Забезпечувати ефективну роботу науково-практичного семінару з реалізації освітнього напряму «Гра дитини» та активну участь у них педагогів. |
2025-2026 |
Вихователь-методист |
|
8. |
Вивчати, узагальнювати та поширювати перспективний досвід педагогів ЗДО, матеріали висвітлювати у засобах масової інформації. |
2023-2028 |
Вихователь-методист |
|
9. |
Забезпечувати наступність дошкільної та початкової освіти. Скласти Угоду про співпрацю зі школою та відповідний план заходів. |
Щорічно |
Завідувач, вихователь-методист |
|
10. |
Ознайомлювати педагогічний колектив ЗДО з освітніми програмами та технологіями навчання початкової школи, змістовими складовими освітнього процесу в ЗДО та початковій школі. |
Щорічно |
Вихователь-методист |
|
11. |
Забезпечити функціонування вебсайту Квасилівського ЗДО, доступність, відкритість та прозорість діяльності методичної служби ЗДО, спрямованої на:
|
Постійно |
Завідувач, вихователь-методист |
|
12. |
Забезпечувати змістове наповнення сайту ЗДО авторськими методичними розробками педагогів. |
2023-2028 |
Завідувач, вихователь-методист |
|
13. |
Провести звіт педагогів за результатами обміну досвідом роботи з актуальних проблем з використанням можливостей сайту ЗДО. |
2025-2026 |
Завідувач, вихователь-методист |
|
14. |
Заслухати звіт про діяльність методичного кабінету на педагогічній раді/виробничій раді ЗДО. |
2025-2026 |
Вихователь-методист |
Очікувані результати від реалізації проєкту 3:
-
покращення умов для підвищення науково-теоретичної, методичної та психологічної підготовки педагогічних працівників, їх професійного рівня;
-
100% оволодіння педагогами комп’ютером та активне використання ІКТ у професійній діяльності;
-
удосконалення знань педагогів про інноваційні методики та технології;
-
позитивні зміни у якісному складі педагогічних кадрів;
-
відсутність яскравих проявів професійного вигорання педагогічних працівників;
-
поширення кращого перспективного педагогічного досвіду за межі освітнього простору закладу; забезпечення умов для видавничої діяльності педагогічних працівників.