Дошкільна освіта дітей з ООП: якими нормативними документами керуватися у 2025/2026 н. р.
| 
 Документ  | 
 Що визначає  | 
 Примітки  | 
| 
 Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, яка здобуває дошкільну освіту, затверджене наказом МОН від 09.12.2024 № 1713  | 
 Основні принципи, завдання та підходи до формування команди психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП, порядок її функціонування в ЗДО  | 
 Положення не передбачає, щоб ЗДО розробляли власне положення про команду супроводу. Команду супроводу необхідно формувати персонально для кожної дитини з ООП  | 
| 
 Положення про систему автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів, затверджене наказом МОН від 02.11.2020 № 1353  | 
 ЗДО формують індивідуальну програму розвитку дитини з ООП в АС «ІРЦ». Це допоможе відстежувати фахівцям ІРЦ і батькам динаміку розвитку дитини, результати проведеної з нею роботи, налагодити взаємодію  | 
 Якщо індивідуальну програму розвитку переглядають, коригують і вносять зміни до неї, документ формують повторно в АС «ІРЦ»  | 
| 
 Рекомендації щодо роботи команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної освіти (2024)  | 
 Питання функціонування команди супроводу в ЗДО, особливості складання індивідуальної програми розвитку  | 
 У рекомендаціях не враховано окремі норми, що визначені новим Положенням, затвердженим наказом МОН від 09.12.2024 № 1713. Наведено приклади документації  | 
| 
 Положення про асистента дитини з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної освіти, затверджене наказом МОН від 20.03.2025 № 474  | 
 Принципи діяльності, основні обов’язки асистента дитини з ООП, порядок та умови його допуску до освітнього процесу, вимоги до нього, основні правила перебування асистента дитини з ООП в ЗДО та його участі в освітньому процесі  | 
 Дія Положення поширюється на ЗДО, дошкільні підрозділи юридичних осіб, зокрема на дошкільні підрозділи спеціальних ЗЗСО, та фізичних осіб — підприємців, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти  | 
| 
 Типовий договір про надання соціальних послуг, затверджений наказом Мінсоцполітики від 23.12.2020 № 847  | 
 Форма, на основі якої укладають договір про надання соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання між надавачем соціальних послуг та одним із батьків отримувача соціальної послуги  | 
|
| 
 Постанова КМУ «Про визначення тривалості щорічної додаткової відпустки помічників вихователів спеціальних дитячих садків (спеціальних груп)» від 18.06.2025 № 700  | 
 Тривалість щорічної додаткової відпустки помічників вихователів спеціальних дитсадків (спеціальних груп у ЗДО) становить: 
  | 
 У колективному договорі працівникам, зазначеним у пункті 1 Постанови, може бути встановлено більшу тривалість щорічної додаткової відпустки. Постанова не передбачає щорічну додаткову відпустку помічникам вихователів інклюзивних груп ЗДО  | 
| 
 Порядок утворення та функціонування спеціальних груп вихованців закладів дошкільної освіти, затверджений постановою КМУ від 04.04.2025 № 381  | 
 Механізм утворення та умови функціонування спеціальних груп вихованців у ЗДО. Спеціальні групи — це окремі групи, що утворюють у ЗДО, для здобуття освіти дітьми з ООП віком від двох до семи (восьми) років, в яких створене спеціальне освітнє середовище з урахуванням індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів дітей  | 
 Дія Порядку не поширюється на спеціальні дитсадки та дошкільні підрозділи спеціальних ЗЗСО  | 
| 
 Порядок зарахування, відрахування та переведення вихованців до державних, комунальних закладів освіти для здобуття дошкільної освіти, затверджений наказом МОН від 14.02.2025 № 249  | 
 При зарахуванні дитини з ООП до спеціальної групи додатково до заяви додають документи, визначені в пункті 4 розділу ІІ Порядку  | 
 Для дітей з функціональними мовленнєвими труднощами та дітей з функціональними сенсорними труднощами, що передбачають обмеження слухової функції, надають оригінал висновку з аудіограмою лікаря-сурдолога або лікаря-отоларинголога дитячого  | 
| 
 Положення про спеціальний дитячий садок, затверджене постановою КМУ від 07.07.2025 № 817  | 
 Спеціальний дитсадок забезпечує здобуття дошкільної освіти дітьми з ООП, зумовленими фізичними, психічними, інтелектуальними та/або сенсорними порушеннями, розладами поведінки, віком від двох до семи (восьми) років з урахуванням категорій (типів) їхніх особливих освітніх потреб (труднощів)  | 
 У спеціальному дитсадку кількість груп виключно для дітей з ООП повинна становити не менше половини від загальної кількості груп у ньому  | 
| 
 Методичні рекомендації щодо запровадження безбар’єрності освітніх послуг у закладах дошкільної освіти, що в листі МОН від 04.09.2024 № 6/688  | 
 Особливості організації роботи з дітьми з ООП з урахуванням порушень розвитку  | 
 Описано, як організовувати соціально-психологічну безбар’єрність в ЗДО  | 
Складено відповідно до листа МОН «Щодо організації дошкільної освіти дітей з особливими освітніми потребами» від 18.08.2025 № 1/17201-25.