План
проведення Тижня безпеки дитини в КЗ «ДНЗ №46 ВМР»
з 13 по 17 травня 2024 року
День
тижня |
Вікові групи дітей | |||
І молодша група | ІІ молодша група | Середня група | Старша група | |
Понеділок,
13 травня «Дитина і побут» |
· Заняття «Ми – матусині помічники. Професія пралі»
· Заняття з малювання вогню (жовта і червона фарби) · Бесіда «Що таке здоров’я?» · Дидактичні ігри: «Склади ціле», «Маленькі пожежники», «Що спо чатку, а що потім?» (причини виникнення вогню), «Хороші та погані іграшки», «Що для чого?» (призначення предметів побуту, електроприладів) · Читання творів художньої літератури та бесіда за їх змістом · Моделювання ситуацій: «Хлопчик приніс у дитячий садок сірники», «Дівчинка бавиться телевізором – включає і виключає його» · Рухливі ігри: «Загасимо вогонь» (ігри з піском і водою), «Передай картинку» (закріплення назв предметів побуту); «Будь обереж- ним!» (повзання по гімнастичній лаві), «Мавпочки» (повзання по гімнастичній стінці), «Знайди прапорець» · Розгляд ілюстрацій з набору карток: «Як уникнути неприєм- ностей», «Сам удома» |
· Заняття «Домашні помічники. Про небезпеку неправильного користування електроприладами»
· Заняття з малювання «Вогнище» · Бесіда «Користь та небезпека від вогню» · Дидактичні ігри: «Що на картин-ці?», «Що в мішечку?», «Опиши картинку» (призначення предме-тів побуту), «На що це схоже?» (відгадування предметів, призначених для пожежогасіння після словесного опису), «Заборонні правила пожежної безпеки», «Збери пожежну машину», «Що зайве?» (визначення найпрості-ших приладів для пожежо-гасіння), «Горить – не горить» · Сюжетно-рольові ігри: «Ми – пожежники» (опанування навичками гасіння малого вогню) «Погасимо кицин дім» · Читання творів художньої літератури та бесіда за їх змістом; відгадування загадок · Розгляд ілюстрацій з набору карток: «Як уникнути неприєм ностей», «Сам удома» · Моделювання ситуації «Заллємо вогонь водою (засиплемо піском)» |
· Заняття «Без мами вдома сам. Безпека у побуті?»
· Заняття з конструювання «Пожежна машина» · Бесіда «Вогонь- друг, вогонь- ворог» · Дидактичні ігри: «Горить – не горить», «Що у кого?», «Що потрібно пожежникам для роботи?», «А що у тебе?» (картинки з предметами побуту), «Можна – не можна?» · Рухлива гра «Пожежники на навчанні» · Інсценізація казки «Кицин дім» · Читання творів художньої літератури та бесіда за їх змістом; відгадування загадок · СХД «Розфарбуй пожежну машину» · Розгляд ілюстрацій з набору карток: «Як уникнути неприємно-стей», «Сам удома» · Моделювання ситуації «Заллємо вогонь водою (засиплемо піском, зіб’ємо килимком)» · Сюжетно-рольова гра «Кухарі» · Перегляд відео «Уроки обережності» (ІІ пол. дня)
|
· Заняття «Щоб вогонь не завдав біди, будь обережним з ним завжди!»
· Малювання «Пожежа в лісі» · Бесіда: «Де живе електричний струм?» · Дидактичні ігри: «Закінчи фразу», «Небезпечні предмети в руках дітей», «Допоможіть Незнайку», «Можна – не можна?», «Хто кому телефонував при пожежі?», «Що потрібно пожежникам для роботи?» · Рухливі ігри: «Юні пожежники», «Врятуй вірних друзів», «Хто швидше загасить вогонь?», «Знайди собі пару», «Пожежники на навчанні» · Логічна гра «Ланцюжок слів» (сірник – папір, вогонь, пожежа…) · Сюжетно-рольові ігри: «Сім’я», «Аптека», «Пожежники» · Читання творів художньої літератури та бесіда за їх змістом; відгадування загадок · Розгляд ілюстрацій «Сам удома» · ДПД із свічкою «Припинення вогню без доступу повітря» · Перегляд відео «Уроки обережності» (ІІ половина дня)
|
Вівторок,
14 травня «Дитина і вулиця» |
· Заняття «Як перейти вулицю?»
· Конструювання «Вузька дорога» · Бесіда «Машини на нашій вулиці» · Дидактичні ігри: «Добери за кольором», «Добери за формою», «Склади з частин ціле», «Розкажи про транспорт» (порівняння легко-вої і вантажної машин), «Відремонтуй машину», «Збери кубики в кузов», «Хто де їде, хто де йде?», «Куди їдуть автомобілі?» · Рухливі ігри: «Горобчики і кіт», «Горобчики і автомобіль», «Катання на велосипеді», «Поїзд», «Біжіть до мене», «Трамвай», «Кольорові автомобілі», «Літаки». · Розгляд ілюстрацій за набором карток: «Транспорт», «Як уникну- ти неприємностей». · Цільова прогулянка до проїжджої частини вулиці. · Сюжетно-відображувальні ігри: «Автобус», «Водії». · Читання творів художньої літератури та бесіда за їх змістом (на вибір) · Моделювання ситуації «Хлопчик грається з м’ячиком біля проїжджої частини дороги».
|
· Заняття «Ми – пішоходи»
· Аплікація на тему «Світлофор» · Рухливі ігри: «Кольорові автомо-білі», «Горобці і кіт», «Поїзд», «Горобчики і автомобіль», Зберемо світлофор», «Куди їдуть автомобілі?», «Автомобілі» · Моделювання ігрових ситуацій: «Колобок на міській вулиці», «Незнайко заблукав» · Дидактичні ігри: «Розкажи про транспорт» (порівняння легкової і вантажної машин), «Розмаїття транспорту», «Поведінка в громадському транспорті», «Місця для ігор на вулиці», «Куди їдуть автомобілі?» · Настільно-друкована гра «Ми їдемо, їдемо, їдемо…» (види транспорту: наземний, повітряний, водний) · Розгляд ілюстрацій за набором карток: «Транспорт», «Як уникнути неприємностей», «Що добре, а що погано?» · СХД «Машини на вулиці нашого селища» (розфарбовування) · Пішохідний перехід до найближчої вулиці (спостереження за різними видами транспорту) · Читання творів художньої літератури та бесіда за їх змістом; відгадування загадок
|
· Заняття «Безпечні та небезпечні вулиці і дороги»
· Конкурс малюнків «Безпека на дорозі» · Бесіда«Як ми граємось на вулиці» · Дидактичні ігри:«На чому люди їздять?», «Як правильно вчини-ти?», «Розкажи про картинку» (складання описових розповідей про машини спеціального призначення),«Дорожні знаки для пішоходів», «Правила поведінки в транспорті», «Правила спілкуван-ня з незнайомцями» · Рухливі ігри: «Потяг», «Кольоро-ві автомобілі», «Горобчики і автомобіль», «Знайди свій знак», «Кмітливі пішоходи», «Зберемо світлофор» · Сюжетно-рольова гра «Авто-містечко» · Розгляд дидактичної картини “Види транспорту” та інших ілюстрацій із серії «Транспорт» · Пішохідний перехід до найближчої вулиці (спостереження за різними видами транспорту, закріплення ПДР) · Читання творів художньої літератури та бесіда за їх змістом; відгадування загадок · СХД з використанням ТРВЗ «Автомобілі майбутнього» · Розгляд ілюстрацій із набору карток: «Як уникнути неприємностей», «Що добре, а що погано?» · Моделювання ситуації «Червоне світло застало посеред дороги» · Інформація для батьків (ширма) «Безпека дорожнього руху» |
· Заняття «Правила та безпека дорожнього руху»
· Заняття з ліплення “Я ліплю із пластиліну дядю Стьопу і машину” (передавати свої враження від літературного твору в ліпленні) · Бесіди: «Наш Квасилів», «Про дорожні знаки», «Автомобіль і довкілля» · Цільова прогулянка до зупинки пасажирського транспорту · Сюжетно-рольова гра «Регулю-вальник» · Дидактичні ігри: «Наші друзі – дорожні знаки», «Наш транспорт», «Друже, світлофор!», «Продовж думку» (перевірка знань про правила дорожнього руху), «Збери дорожній знак», «Правила спілкування з незнайомцями», «Склади речення» (за опорними словами) · Рухливі ігри: «Хто влучніший?», «Школа м’яча», «Пройди і не наступи», «Яка команда швидше збереться», «Перегони» (орієнтування за сигналами світлофора) · Моделювання ігрових ситуацій: «Куди поспішають машини?» (складання творчих розповідей, закріплення знань про «спеціальні» види транспорту); «Мама намагає- ться пройти з тобою вулицю в недо- зволеному місці. Які твої дії?» · Читання «АвтоБукварика» та бесіда за змістом прочитаного; читання казки «Казка про правила дорожнього руху» · Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Правила дорожнього руху», «Як уникнути неприємно- стей», «Що добре, а що погано?» |
Середа,
15 травня «Дитина і гра» |
· Заняття «Мої та наші речі. Догляд за ними».
· Малювання пальчиком «Намистинки на ниточці» · Бесіда «З ким можна спілкуватись, а з ким – ні?» (розгляд сюжетних картинок про особисту безпеку дитини) · Дидактичні ігри: «Кожній речі – своє місце», «Що у кошику?» (предметні картинки), «Де живуть звірята, де живуть малята?» (з використанням іграшок чи предметних картинок), «Що для чого?», «Можна – не можна» (розкладання предметів на дві купки – безпечних для гри і небезпечних). · Рухливі ігри: «Знайди предмет», «Котик і миші», «Теремок», «Хто перший», «Каруселі», «Прапорці», «Знайди свій колір», «Біжіть до прапорця», «Лови, кидай, падати не давай!», «Прокоти м’яч у ворітця», «Дострибни до прапорця», «Хто збере більше стрічок (прапорців)», «Не наступи». · Показ настільного театру «Вовк і семеро козенят» (бесіда за змістом). · Розгляд ілюстрацій з набором карток «Як уникнути неприємностей». · Сигнал «Увага всім!». Практичне відпрацювання заходів з евакуації дітей з приміщення ЗДО.
|
· Заняття «Чистота – запорука здоров’я. Предмети гігієни»
· Бесіда «Особиста безпека дитини» (вміння користуватися східцями, бігати, стрибати, падати без травм, уникати небезпечних місць для ігор) · Цільова прогулянка «Перші кроки до природи» · Дидактичні ігри: «Туди підеш і те знайдеш» (орієнтування в просторі), «Що на картинці?» (опис предметів), «Небезпечні предмети в руках у дитини» (гострі, колючі, ріжучі, гарячі, дрібні предмети), «Кожній речі – своє місце» «Допоможемо Незнайку» (правила користування різними пред- метами), «Безпечне – небезпечне» · Рухливі ігри: «Жмурки», «Хто перший», «Не наступи», «Знайди свій колір», «Каруселі», «Прапорці», «Біжіть до прапорця», «Лови, кидай, падати не давай!», «Хто збере більше кульок», «Дострибни до прапорця» · Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Сам удома», «Як уникнути неприємностей» · Моделювання ситуацій: «Скалки» (небезпека від гострих дрібних черепків посуду, дере-в’яних скалок тощо), «Розкидані цвяхи, кнопки, булавки» (обгово-рити наслідки від наступання на ці небезпечні предмети) · Екскурсія на кухню (спостере-ження за чисткою овочів, роботою з ножем) · Сигнал «Увага всім!». Практичне відпрацювання заходів з евакуації дітей з приміщень ЗДО. |
· Заняття «Безпека. Колючі, ріжучі, вибухонебезпечні предмети».
· Аплікація «Подарунок для матусі» (правила користування ножицями) · Бесіда «Швидка допомога» · Дидактичні ігри: «Небезпечні предмети в руках у дитини» (гострі, колючі, ріжучі, гарячі, вибухонебезпечні, дрібні пред-мети), «Ліки та термометр – не для ігор», «Кожній речі – своє місце», «Розклади на дві купки» (безпечні та небезпечні предмети), «Склади в шухляду» (зберігання окремо від інших небезпечних предметів), «Хто яким інструментом працює?» (профе-сії та необхідні для них інструменти; правила безпеки користування інструментами) · Гра-лабіринт «Допоможи їжачкам вибратися з небезпеки» · Сюжетно-рольова гра «Нагодуємо ляльку» (безпечна пове-дінка за обіднім столом) · Моделювання ситуацій: «Скалки» (небезпека від гострих дрібних черепків посуду, дерев’яних скалок тощо); «Розкидані цвяхи, кнопки, булавки» (обговорити наслідки від наступання на небезпечні предмети) · Спостереження за працею ро-бітника з обслуговування примі-щень під час ремонту обладнання · Рухливі ігри (на вибір) · Сигнал «Увага всім!». Практич-не відпрацювання заходів з евакуації дітей з приміщень ЗДО |
· Заняття «Сам вдома. Незнайомі предмети та речовини».
· Бесіда «Як уникнути неприємно- стей» (з розглядом ілюстрацій) · Дидактичні ігри: «Що в торбинці у Незнайки?», «Хто уважний?», «Так чи не так?», «Добре – погано», «Щоб гра приносила радість», «Кожній речі – своє місце», «Небезпечні предмети в руках у дитини» (гострі, колючі, ріжучі, гарячі, вибухонебезпечні, дрібні предмети), «Ліки та термометр – не для ігор», «Небез-печні місця для ігор», «Будь обачним!» (закріплення практичних навичок у користуванні інструментами й побутовим обладнанням) · Бесіди: «Небезпечні іграшки», «Без мами вдома сам» · Рухливі ігри: «Третій зайвий», «Снайпери», «Ми – веселі дошкільнята», «Гуси-лебеді», «Займіть свій будиночок», «Кішка і шпаки», «Козаки-розбійники», «Мишоловка» · Моделювання ігрової ситуації «Допоможемо потерпілому» (правила надання першої долікарської допомоги) · Спостереження за працею робітника з обслуговування приміщень під час ремонту обладнання · Читання творів художньої літератури · Екскурсія на будівництво паркану біля дитячого садка (правила безпечної поведінки на вулиці з небезпечними предметами) · Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Як уникнути неприємно- стей», «Сам удома» · Сигнал «Увага всім!». Практичне відпрацювання заходів з евакуації дітей з приміщень ЗДО |
Четвер,
16 травня «Дитина і природа» |
· Заняття «Водичко, водичко, умий моє личко»
· Бесіда за змістом вірша «Коли киця сміється, а коли сердиться?» · Дидактичні ігри: «Розкажи про іграшку» (кішку, собачку, кізочку, корівку, гусочку, курочку, півника), «Вилікуємо ведмедика», «Добре – погано, «Можна – не можна», «Тварини та поводження з ними» (з «чарівним мішечком» та предмет-ними картинками), «Одягнемо ляльку на прогулянку». · Рухливі ігри: «У ведмедя у бору», «Діти в лісі», «Ведмідь і діти», «Конячки», «Кіт та миші», «Пастух і стадо», «Пташенята і кіт», «Через струмок», «Бджілки до вулика», «Кошенята й цуценята», «Спіймай комара», «Не замочи ніг», «Сонечко і дощик». · Моделювання ситуацій: «Чому киця сердиться?», «Чому собачка гавкає, кусає і в дім не пускає?» · Читання творів художньої літератури, відгадування загадок (на вибір) · Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Продукти харчування», «Овочі і фрукти – корисні продукти».
|
· Заняття «Водичко, водичко, умий моє личко»
· Конструювання «Паперовий човник» (для спостереження за ним на воді під час «повені») · Бесіда «Що корисно, а що шкідливо для нашого організму?» · Дидактичні ігри: «Можна- не можна», «Розкажи про іграшку» (кішку, собачку, кізочку, коника, зайчика, лисичку, вовчика), «Хто у кого?» (звірі та їх дитинчата), «Хто що їсть?», «Де чий будиночок?», «Заборонні правила поведінки біля водойми», «Правила спілкування з домашніми твари-нами», «Отруйні рослини, гриби», «Лікарські рослини» · Рухливі ігри: «Мисливці та зайці», «Їстівне – неїстівне» (з м’ячем), «Рибалки та рибки», «Мавпочки», «Конячки», «Кіт та миші», «Пташка і пташенята», «Діти в лісі», «Квочка і курчата», «Бджілки», «Спіймай комара», «Не наступи», «З купини на купину» · ДПД «Як утворюється вітер?» (віяло, вентилятор, подмухати на папірець) · Читання творів художньої літератури, відгадування загадок (на вибір) · Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Продукти харчування», «Овочі і фрукти – корисні продукти» |
· Заняття «Хто нас лікує? Добрі та злі мікроби»
· Бесіди: «Де живуть вітаміни? Шкідлива їжа», «Коли на вулиці гроза», «Коли у тварин буває поганий настрій?» · Дидактичні ігри: «Отруйні гриби, ягоди, рослини», «Їстівні – неїстівні гриби», «Свої та чужі домашні тварини», «Розваги на воді», «Правила поведінки біля водойми у різні пори року», «Хто скоріше і правильно одягнеться на прогулянку» · Рухливі ігри: «З купини на купину», «Повінь» (лазіння по драбині), «Два морози», «У ведмедя у бору», «Пастух і стадо», «Качечка», «Кошенята і щенята» «Діти і вовк», «Переліт птахів», «Лисиця в курнику»,«Горобчики» · Розвага з елементами театра-лізованої діяльності «Жаднюля» · ДПД «Як пар перетворюється на воду» (накрити склом чашку з гарячою водою) · Спостереження за птахами, білочкою, собачкою, кішкою на вулиці (визначення в поведінці тварин обачності, реакції на зовнішні чинники) · Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Комахи», «Плазуни» · Читання творів художньої літератури, відгадування загадок (на вибір) |
· Заняття «Завітаємо до фітовітальні. Професія лікаря, медсестри».
· Бесіди: «Небезпека в природі», «Як зберегти повітря чистим?» · Дидактичні ігри: «Екологічні знаки», «Гарні і погані справи», «Розваги на воді», «Безпритульні тварини та поводження з ними», «Сонце, повітря, вода – наші друзі», «Лікує зелений колір» (про користь першої зелені: петрушки, цибулі, кропиви, кропу), «Отруйні гриби, ягоди, рослини», «Жива – нежива природа», «Стихійні лиха» · Рухливі ігри: «Птахи і зозуля», «Карасі і щука», «Хитра лисиця», «Шпаки в шпаківнях», «День і ніч», «Мисливці і зайці», «Жаби і чапля», «Горобці-стрибунці», «Гуси-лебеді», «Ведмідь і бджоли»,«Чижик у клітці» · ДПД з водою (властивості води) · Пішохідний перехід до парку (безпека ігор на вулиці; спостере- ження за явищами природи) · Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Природні явища», «Пори року», «Комахи», «Плазуни» · Моделювання ситуацій: «Собака гризе кістку», «Ти вдома сам і за вікном розпочався сильний вітер з дощем. Які твої дії?) · Читання творів художньої літератури, відгадування загадок (на вибір)
|
П’ятниця, 17 травня «Здоров’я дитини» | · Заняття «Предмети гігієни. Викупаємо ляльку перед сном»
· Сюжетно-відображувальні ігри: «Полікуємо ведмедика», «Дочки – матері». Бесіди: «Чистота – важлива справа», «Звідки беруться бруднулі?» · Моделювання ситуації «Ведмедик образився» (вчити дітей способів поліпшення настрою); «Посварилися- помирилися», «Наш друг захворів». · Дидактичні ігри: «Скажи комплімент (лагідно)», «Що для чого?» (предметні картинки), «Корисно – шкідливо», «Що тут зайве?» · Рухливі ігри: «Сонечко і дощик», «Ведмідь і діти», «Іменинний пиріг», «Хлібчик», «Знайди свій будиночок», «Чий віночок кращий», «Ми веселі діти», «Дожени зайчика», «Поїзд» (поліпшення функцій дихання), «Хмари і вітер» (поліпшення функцій дихання), «Пузир». · Читання творів художньої літератури, відгадування загадок (на вибір) · Розгляд ілюстрацій з набором карток «Як уникнути неприємно-стей?»
|
· Заняття «Пізня осінь. Про професію лікаря, медсестри».
· Бесіда «Люди похилого віку. Ознаки здоров’я – нездоров’я» · Дидактичні ігри: «Знайди місця, де чатує небезпека» (відбір карток з іграми в небезпечних місцях), «Корисно-шкідливо», «Корисна і шкідлива їжа», «Чим можна отруїтися?», «Ознаки здоров’я і хвороби», « Особиста безпека дитини» (поводження біля балконів, відчинених вікон; небезпека від стрибків з меблів, підвіконь; вміння бігати, стрибати і падати без травм; безпечне користування східцями), «Я – хлопчик, я – дівчинка», «Маски настрою» (дитина зображує різні настрої у дзеркалі) · Показ на фланелеграфі казки «Котик і півник» (вдосконалення навичок самозбереження) · Сюжетно-рольова гра «Лялька захворіла» · Рухливі ігри: «Піжмурки» (вчити дітей долати свої страхи), «Сонечко і дощик», «Ведмідь і діти», «Через струмок», «Сортуємо овочі» · Моделювання ситуацій: «Незнайомець пропонує» (вчити правил спілкування з незнайомими людьми); «Шкідливі звички» (про небезпеку від шкідливих звичок) · Розгляд ілюстрацій з набором карток «Режим дня», «Сам вдома» · Читання творів художньої літератури; відгадування загадок (на вибір) |
· Заняття «Мій розпорядок дня. Загартовування»
· Бесіди: «Бабуся захворіла. Ознаки здоров’я та нездоров’я»; «Особиста безпека дитини» (поводження біля балконів, відчинених вікон; небезпека від стрибків з меблів, підвіконь, дерев; вміння бігати, стрибати і падати без травм; безпечне користування східцями, ліфтом) · Дидактичні ігри: «Корисно- шкідливо», «Корисна і шкідлива їжа», «Чим можна отруїтися?», «Ознаки здоров’я і хвороби», «Я- хлопчик, я – дівчинка», «Добре чи погано» (про добро і зло), «Допоможи знайти маму» (вчити дітей правильно звертатися до людей у форменому одязі по до- помогу), «Маски настрою» (зображення різних настроїв у дзеркалі) · Інсценізація казки «Вовк і семе- ро козенят» (вдосконалення навичок самозбереження) · Сюжетно-рольова гра «Лікарня» · Рухливі ігри (на вибір) · Розгляд ілюстрацій «Режим дня», «Як уникнути неприєм-ностей», «Сам удома» · Читання казки «Троє поросят» (визначення наслідків легковажної поведінки) · Моделювання ситуацій: «Незна-йомець пропонує» (вчити правил спілкування з незнайомими людьми); «Падіння з висоти» (обго-ворення наслідків падіння яєчка (людини) за казкою «Курочка ряба») |
· Заняття «Я та моє тіло. Мої вуха. Гігієна слуху».
· Бесіди: «Мій друг занедужав», «Про мікроби і хвороби», «Допоможи собі сам!», «Чистота – запорука здоров’я» · Дидактичні ігри: «Ознаки здоров’я та хвороби», «Корисні і шкідливі звички», «Продовж речення», «Що засмутить, а що розвеселить?», «Оціни вчинок», «Назви емоцію», «Особиста безпека дитини» (поводження біля балконів, відчинених вікон; небезпека від стрибків з меблів, підвіконь, дерев; вміння бігати, стрибати і падати без травм; безпечне користування східцями, ліфтом, газовими та електроприладами), «Корисна та шкідлива їжа», «Я – хлопчик, я – дівчинка», «Я такий складний», «Екстремальна ситуація», «Як чинити, щоб менше хворіти? Ознаки здоров’я та нездоров’я». · Рухливі ігри: «Сортуємо овочі», «Перейдіть калюжу в калошах», «Перевезіть з поля урожай»,«Зберіть гриби», «Передай м’яч», «Посадимо картоплю», «Цілься краще», «Вчимося падати», «Піжмурки» · Ігровий тренінг «Правила надання першої допомоги», «Служби 101, 102, 103, 104» · Сюжетно-рольова гра «Лікарня» · Розгляд ілюстрацій з набором карток: «Уроки ввічливості», «Режим дня» · Моделювання ситуації «Одягайся по погоді» · Читання творів художньої літера-тури (на вибір) |