Звіт про запровадження Індексу інклюзії в КЗ «ДНЗ №46 ВМР»
2024–2025 навчальний рік
Напрям |
Зміст роботи |
Досягнення |
Проблеми |
Перспективи |
Інклюзивна культура | – Формування толерантного ставлення в колективі. – Проведення зборів та консультацій з батьками. – Популяризація цінностей інклюзії серед педагогів. |
– Підвищено рівень обізнаності педагогів та батьків. – Створено позитивний психологічний клімат у групах. – Розширено практику взаємопідтримки між вихователями. |
– Недостатня кількість методичних матеріалів для роботи з батьками. – Потреба в системних тренінгах із формування інклюзивної компетентності. |
– Проведення тематичних семінарів. – Розробка інформаційних буклетів для батьків. – Організація тренінгів з інклюзивної культури. |
Інклюзивна політика | – Створення команд психолого-педагогічного супроводу (КППС) для кожної дитини з ООП. – Удосконалення локальних положень та нормативної бази. – Координація дій педагогів, асистентів вихователя, логопеда, дефектолога, психолога. |
– Функціонують КППС у 6 групах. – Встановлено чіткі алгоритми взаємодії між фахівцями. – Підвищено рівень участі батьків у розробці ІПР. |
– Високе навантаження на спеціалістів супроводу. – Обмежені фінансові ресурси для додаткових ставок. |
– Оптимізація графіків роботи фахівців. – Залучення волонтерів та партнерських організацій. – Пошук додаткового фінансування. |
Інклюзивна практика | – Розробка та реалізація індивідуальних програм розвитку (ІПР). – Проведення корекційно-розвиткових занять (логопед, дефектолог, психолог). – Адаптація освітніх програм та середовища. – Моніторинг динаміки розвитку дітей. |
– Позитивна динаміка у розвитку мовлення, пізнавальної сфери та соціальних навичок у дітей з ООП. – Адаптовано середовище (сенсорні куточки, дидактичні матеріали). – Впроваджено систему регулярного моніторингу.Функціонує ресурсна кімната |
– Недостатнє матеріально-технічне забезпечення. – Обмежена кількість спеціалізованих дидактичних засобів. |
– Розширення бази корекційно-розвиткових матеріалів. – Запровадження сучасних методик інклюзивного навчання. – Систематичне підвищення кваліфікації педагогів. |
Висновок
За результатами впровадження Індексу інклюзії у КЗ «ДНЗ № 46 ВМР» протягом 2024–2025 н.р. та на початок 2025–2026 н.р. визначено:
– У закладі функціонує 6 інклюзивних груп, де виховується 23 дитини з особливими освітніми потребами.
– Створено та ефективно працюють команди психолого-педагогічного супроводу, забезпечується індивідуальний підхід до кожної дитини.
– Освітнє середовище адаптоване до потреб дітей, розроблені та реалізуються індивідуальні програми розвитку (ІПР).
– Педагоги та асистенти вихователя активно підвищують рівень інклюзивної компетентності.
– Батьки залучені до співпраці та командної взаємодії.
За результатами внутрішнього моніторингу рівень інклюзії у закладі становить:
📊 Індекс інклюзії – 3,8 (за 4-бальною шкалою).
Цей показник свідчить про достатньо високий рівень розвитку інклюзивної культури, політики та практики у закладі дошкільної освіти, водночас потребує подальшого вдосконалення матеріально-технічного забезпечення, розширення корекційно-розвиткових ресурсів та підвищення кваліфікації педагогів.