Звіт про запровадження Індексу інклюзії в КЗ «ДНЗ №46 ВМР» 2024–2025 навчальний рік

Звіт про запровадження Індексу інклюзії в КЗ «ДНЗ №46 ВМР»

2024–2025 навчальний рік

Напрям

Зміст роботи

Досягнення

Проблеми

Перспективи

Інклюзивна культура – Формування толерантного ставлення в колективі.
– Проведення зборів та консультацій з батьками.
– Популяризація цінностей інклюзії серед педагогів.
– Підвищено рівень обізнаності педагогів та батьків.
– Створено позитивний психологічний клімат у групах.
– Розширено практику взаємопідтримки між вихователями.
– Недостатня кількість методичних матеріалів для роботи з батьками.
– Потреба в системних тренінгах із формування інклюзивної компетентності.
– Проведення тематичних семінарів.
– Розробка інформаційних буклетів для батьків.
– Організація тренінгів з інклюзивної культури.
Інклюзивна політика – Створення команд психолого-педагогічного супроводу (КППС) для кожної дитини з ООП.
– Удосконалення локальних положень та нормативної бази.
– Координація дій педагогів, асистентів вихователя, логопеда, дефектолога, психолога.
– Функціонують КППС у 6 групах.
– Встановлено чіткі алгоритми взаємодії між фахівцями.
– Підвищено рівень участі батьків у розробці ІПР.
– Високе навантаження на спеціалістів супроводу.
– Обмежені фінансові ресурси для додаткових ставок.
– Оптимізація графіків роботи фахівців.
– Залучення волонтерів та партнерських організацій.
– Пошук додаткового фінансування.
Інклюзивна практика – Розробка та реалізація індивідуальних програм розвитку (ІПР).
– Проведення корекційно-розвиткових занять (логопед, дефектолог, психолог).
– Адаптація освітніх програм та середовища.
– Моніторинг динаміки розвитку дітей.
– Позитивна динаміка у розвитку мовлення, пізнавальної сфери та соціальних навичок у дітей з ООП.
– Адаптовано середовище (сенсорні куточки, дидактичні матеріали).
– Впроваджено систему регулярного моніторингу.
Функціонує ресурсна кімната
– Недостатнє матеріально-технічне забезпечення.
– Обмежена кількість спеціалізованих дидактичних засобів.
– Розширення бази корекційно-розвиткових матеріалів.
– Запровадження сучасних методик інклюзивного навчання.
– Систематичне підвищення кваліфікації педагогів.

Висновок

За результатами впровадження Індексу інклюзії у КЗ «ДНЗ № 46 ВМР» протягом 2024–2025 н.р. та на початок 2025–2026 н.р. визначено:

– У закладі функціонує 6 інклюзивних груп, де виховується 23 дитини з особливими освітніми потребами.
– Створено та ефективно працюють команди психолого-педагогічного супроводу, забезпечується індивідуальний підхід до кожної дитини.
– Освітнє середовище адаптоване до потреб дітей, розроблені та реалізуються індивідуальні програми розвитку (ІПР).
– Педагоги та асистенти вихователя активно підвищують рівень інклюзивної компетентності.
– Батьки залучені до співпраці та командної взаємодії.
За результатами внутрішнього моніторингу рівень інклюзії у закладі становить:

📊 Індекс інклюзії – 3,8 (за 4-бальною шкалою).
Цей показник свідчить про достатньо високий рівень розвитку інклюзивної культури, політики та практики у закладі дошкільної освіти, водночас потребує подальшого вдосконалення матеріально-технічного забезпечення, розширення корекційно-розвиткових ресурсів та підвищення кваліфікації педагогів.