Рекомендації батькам (опікунам), які мають дитину із затримкою психічного розвитку

Рекомендації батькам (опікунам), які мають дитину із затримкою психічного розвитку

Психіка будь-якої людини включає в себе величезну кількість функцій. Вона відповідальна за мислення, пам’ять, увагу, почуття і емоції. Фізіологічно психічний розвиток дитини проходить кілька етапів і закінчується до 18-22 років, коли він здатний усвідомлено приймати зважені рішення і нести за них відповідальність.

Відставання від прийнятих функціональних показників для конкретного віку визначається як затримка психічного розвитку (ЗПР). Це крайня межа між нормою і важкою патологією. Основні проблеми, з якими стикаються діти з ЗПР, пов’язані спочатку з соціальною адаптацією і навчанням.

Затримка психічного розвитку на противагу розумової відсталості є оборотним порушенням, при якому діти здатні продуктивно використовувати допомогу дорослого.

То що б ми порадили для батьків(опікунів), які мають дитину із ЗПР:

  • Розвивайте вміння спілкування з дітьми.
  • Будуйте взаємини з дитиною за допомогою розуміння, довіри і тепла.
  • Контролюйте поведінку дитини, не нав’язуючи жорстких правил.
  • Уникайте надмірної м’якості та завищених вимог до дитини.
  • Не вказуйте категорично, уникайте слів «ні» і «не можна».
  • Повторюйте своє прохання одними і тими ж словами багато разів.
  • Для підкріплення усних інструкцій використовуйте зорову стимуляцію чи методи заохочення.

Запам’ятайте: балакучість, рухливість і недисциплінованість дитини не є навмисними.

Завжди слухайте те, що хоче сказати дитина.

Зміна психологічного мікроклімату в родині:

  • Встановіть точний розпорядок дня для дитини (та всіх членів сім’ї).
  • Уникайте впливів відволікаючих чинників під час того коли дитина виконує завдання.
  • Зменшуйте по можливості, час проведення у великій компанії людей.
  • Перевтома знижує самоконтроль і підвищує гіперактивність.
  • Спеціальна поведінкова програма:
  • Не застосовуйте фізичне покарання! Якщо є необхідність удатися до покарання, то доцільно використовувати сидіння в певному місці після скоєння вчинку.
  • Більше хваліть дитину, вони чутливі до негативних стимулів, діти із ЗПР не сприймають доган і покарань, проте чутливі до заохочень.
  • Давайте завдання, які не потрібно відкладати на інший час.
  • Допомагайте дитині розпочати виконання завдання, так як це найважчий етап.